Είσοδος

 

Για τον Επισκέπτη * Αξιοθέατα * Αρχαιολογικοί Χώροι * Διόλκος
 
Αναζήτηση:

Φωτογραφικό αρχείο της πόλης μας

Αξιοθέατα

Χάρτης Κορίνθου

Πληροοφορίες για τα ΚΕΠ του Δήμου

Συνεδριάσεις Δημοτικού Συμβουλίου

Πληροφορίες για τα Σχολεία του Δήμου

Εφημερεύοντα φαρμακεία στην Κόρινθο

Διαύγεια

Δίολκος

Οι εφευρετικοί Κορίνθιοι αντιλήφθηκαν από πολύ νωρίς – ίσως από τον 9ο πΧ αιώνα- ότι η σημασία του Ισθμού, πέραν από γραμμή αμύνης, ήταν πολύ σημαντική για την ναυσιπλοΐα και συγκεκριμένα ότι το μικρό πλάτος του Ισθμού, θα μπορούσε να επιτρέψει το πέρασμα των πλοίων από την μία θάλασσα στην άλλη (από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό κόλπο και αντίστροφα) και να διευκολυνθεί η επικοινωνία Ανατολής - Δύσης, απαλείφοντας την επικίνδυνη και εξαιρετικά μακρινή διαδρομή του περίπλου της Πελοποννήσου και του ακρωτηρίου του Μαλέα. Στα πλαίσια αυτά και με τη γνωστή εφευρετικότητα, εργατικότητα, εξυπνάδα και γνώση της μηχανικής που διέθεταν, άρχισαν να κατασκευάζουν έναν διάδρομο εγκάρσια του Ισθμού που ξεκινούσε από την σημερινή περιοχή της Ποσειδωνίας και κατέληγε στον Σχοινούντα (σημερινό Καλαμάκι), χωρίς ν’ ακολουθεί ευθεία πορεία για να αποφεύγονται οι μεγάλες ανηφόρες και κατηφόρες που θα καταπονούσαν τους εκτελούντες την έλκυση των πλοίων. Ο διάδρομος αυτός ονομάστηκε Δίολκος και ήταν παγκόσμια το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς.

Ο Δίολκος βρίσκεται σε κίνδυνο.

Ο Δίολκος βρίσκεται σε κίνδυνο.

Όπως φαίνεται από τις ανασκαφές που διενήργησε ο ονομαστός Αρχαιολόγος Νίκος Βερδελής (οι οποίες ουσιαστικά διακόπηκαν), από το 1956 έως το 1962, ο Δίολκος πήρε τη μορφή που υπάρχει έως σήμερα από τον Περίανδρο, ο οποίος τον κατασκεύασε με μεγάλες, πώρινες, λιθόπλακες, οι οποίες είχαν στην μέση τους δύο αυλακώσεις, που απείχαν μεταξύ τους περίπου 1,50μ. και είχαν στόχο να κάνουν ασφαλή και πιο γρήγορη την κίνηση των «ολκών» (των οχημάτων όπου φορτώνονταν τα πλοία). Ο Δίολκος έμεινε σε λειτουργία επί 1600 χρόνια και δη έως έως το 1154, όπως προκύπτει από χάρτη του Άραβα Γεωγράφου Εδρεσή.

  

Το τμήμα του Δίολκου κατά την ανασκαφή το 1960

Το τμήμα του Δίολκου κατά την ανασκαφή το 1960.

Απεικόνιση της διαδρομής του Δίολκου

Απεικόνιση της διαδρομής του Δίολκου.

 

Στη συνέχεια μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα αρκετά ενδιαφέρον βίντεο με την αναπαράσταση του Δίολκου:

 
Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών    Ευρωπαική Ένωση ΚΠΣ    Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης   ΕΣΠΑ
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ, το ΕΤΠΑ και το ΕΣΠΑ.
);