Υπεγράφη η σύμβαση – ΞΕΚΙΝΑ η ανάπλαση στον παλαιό σταθμό ΟΣΕ Κορίνθου!

Υπεγράφη η σύμβαση
𝞝𝞔𝞙𝞘𝞜𝞐 𝞖 𝞐𝞜𝞐𝞟𝞚𝞐𝞢𝞖 𝞢𝞣𝞞𝞜 𝞟𝞐𝞚𝞐𝞘𝞞 𝞢𝞣𝞐𝞗𝞛𝞞 𝞞𝞢𝞔 𝞙𝞞𝞠𝞘𝞜𝞗𝞞𝞤
Β.Νανόπουλος: Κάθε μας δέσμευση γίνεται πράξη !
———————-
Σε λίγες εβδομάδες από σήμερα ξεκινούν οι εργασίες ανάπλασης στον Παλαιό Σταθμό του ΟΣΕ στην Κόρινθο. Η σύμβαση έργου υπεγράφη σήμερα Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022 από τον Δήμαρχο Κορινθίων κ.Βασίλη Νανόπουλο και τον ανάδοχο του έργου, παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργου Πούρου.
 
«Κάθε μας δέσμευση γίνεται πράξη! Το έργο της ανάπλασης του σταθμού προσφέρει στους κορίνθιους και στους επισκέπτες έναν χώρο αναψυχής, άθλησης και ξεκούρασης, έναν χώρο ασφαλή, περιβαλλοντικά και αισθητικά αναβαθμισμένο, όπως αρμόζει στην πρωτεύουσα Κόρινθο και στην είσοδο της. Προτεραιότητα μου είναι η Κόρινθος να στραφεί στη θάλασσα και εργάζομαι, όπως και οι συνεργάτες μου, για το στόχο αυτό. Το έργο ανάπλασης του παλαιού σταθμού είναι μια από τις παρεμβάσεις και είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το έργο εμβληματικό έργο που θα συνδέσει το παραλιακό μέτωπο της Κορίνθου με το Λουτράκι, με έναν νέο, σύγχρονο και λειτουργικό πεζόδρομο μήκους 6 χλμ., αναβαθμίζοντας την ποιότητας ζωής κατοίκων, επισκεπτών και τουριστών» δήλωσε ο Δήμαρχος Κορινθίων Βασίλης Νανόπουλος στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε για το θέμα στα ΜΜΕ με τον Αντιδήμαρχο Τ.Υ Γιώργο Πούρο.
 
🔺Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Πούρος αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, στο πάρκο των 16 στρεμμάτων που δημιουργείται, στην τμηματική απόδοση του από τον ανάδοχο και βέβαια στις ενέργειες που τους προηγούμενους μήνες έγιναν από την πλευρά του Δημάρχου ώστε να λυθούν γραφειοκρατικά ζητήματα και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
 
🚧Έργο: Διαμόρφωση Περιβάλλοντος χώρου Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Κορίνθου
Μελέτη: 131/2021 (Δνση Τεχνικών Υπηρεσιών / Τμήμα Έργων και Μελετών)
Προϋπολογισμός: 1.335.000€
Πόροι: Δημοτικοί + ΣΑΤΑ
Ανάρτηση διαγωνισμού: 04/04/2022
Αποσφράγιση προσφορών: 03/05/2022
Ανάδοχος: “ΕΥΡΥΘΜΟΣ” Δ ΚΡΑΜΠΟΒΙΤΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
Έκπτωση: 26,38%
Σύμβαση: 984.892€
——————
Η περιοχή του έργου, βρίσκεται στην ανατολική ζώνη της πόλης της Κορίνθου (σιδηροδρομικός σταθμός ΟΣΕ Κορίνθου, ο οποίος βρίσκεται εντός του παλαιού σχεδίου πόλεως και σήμερα είναι ανενεργός) και καλύπτει μια έκταση περίπου 16.000,00 τ.μ και αποτελεί σημαντικό ανοιχτό χώρο μπροστά από το παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό. Ο χώρος αυτός πρόκειται να αποτελέσει, μετά την ολοκλήρωση των έργων, χώρο ανάπαυσης και αναψυχής μέσω μιας ήπιας και ευχάριστης διαδρομής, τόσο για τους κατοίκους της πόλης όσο και για τους επισκέπτες της περιοχής.
🎯Στόχος του έργου είναι, η εν λόγω περιοχή να μην αποτελεί πλέον χώρο απομόνωσης και εστία ρύπων αλλά να ενταχθεί αισθητικά και λειτουργικά στην πόλη, προσδίδοντας την αναγκαία προστιθέμενη αξία σε αυτήν, κατά συνέπεια λοιπόν και στους δημότες της, συνδέοντας το κέντρο της με τις δύο πυκνοκατοικημένες και ιστορικές συνοικίες της, την Ιωνία και την Αγία Άννα.
Όλες οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν θα γίνουν με σεβασμό στην φυσιογνωμία του χώρου και δεν θα επηρεάσουν την παλαιά μορφή και χρήση του σταθμού, αντιθέτως οι σιδηροδρομικές γραμμές και ο υπόλοιπος εξοπλισμός του σταθμού ενσωματώνονται πλήρως στο έργο και αναδεικνύονται στο έπακρο, ώστε να διατηρείται στο ακέραιο η ιστορικότητα του χώρου.
Τέλος, Θα ενισχύσει αποτελεσματικά της τουριστική φυσιογνωμία της πόλης με άμεσο επακόλουθο την βιωματική συμμετοχή των κατοίκων, η οποία και θα εξάρει τον σεβασμό στο περιβάλλον και την παράδοση.
———————————
𝞒𝞘𝞐 𝞣𝞞 𝞢𝞙𝞞𝞟𝞞 𝞐𝞤𝞣𝞞 𝞗𝞐 𝞓𝞖𝞛𝞘𝞞𝞤𝞠𝞒𝞖𝞗𝞞𝞤𝞜
• Στο δυτικό τμήμα του έργου, 𝞟𝞐𝞘𝞓𝞘𝞙𝞖 𝞦𝞐𝞠𝞐 με δάπεδο ασφαλείας και σύγχρονο εξοπλισμό, που θα πληρούν όλες τις προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας.
• 𝞦𝞨𝞠𝞞𝞢 𝞛𝞔 𝞞𝞠𝞒𝞐𝞜𝞐 𝞒𝞤𝞛𝞜𝞐𝞢𝞣𝞘𝞙𝞖𝞢 για εκγύμναση ενηλίκων.
•𝞙𝞞𝞘𝞜𝞞𝞦𝞠𝞖𝞢𝞣𝞞𝞘 𝞦𝞨𝞠𝞞𝞘 χαλάρωσης και ξεκούρασης, με δρόμους περιπάτου και αναψυχής για τους επισκέπτες-περιπατητές του χώρου, με παγκάκια ανάπαυσης ανά κοντινά διαστήματα. Στον χώρο αυτό τοποθετούνται στέγαστρα (πέργκολες) για να υπάρξει σκίαση, πέραν του φυσικού που προσφέρει η ψηλή φύτευση.
• 𝞟𝞞𝞓𝞖𝞚𝞐𝞣𝞞𝞓𝞠𝞞𝞛𝞞𝞘 που για διέρχονται μέσα από τον χώρο ανάπλασης και θα οδηγούν-ενώνονται με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο στο παραλιακό μέτωπο αλλά και της μελλοντικής ανάπλασης μετώπου Κορίνθου-Λουτρακίου. Επίσης θα ενώνεται με τον μελλοντικό ποδηλατόδρομο, που σχεδιάζεται με την ανάπλαση του χώρου των παραχωρημένων σιδηροδρομικών γραμμών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
3β. Ποδηλατόδρομοι (σχεδιασμένοι με κατάλληλο πατητό χώμα) για μικρές ηλικίες, καθώς και χώρο ψυχαγωγίας με ασφαλή κυκλοφορία πολύ μικρών ηλεκτρικών οχημάτων (ποδηλάτων, αυτοκινήτων) καταλλήλων για μικρές ηλικίες.
• 𝞦𝞨𝞠𝞞𝞘 𝞢𝞣𝞐𝞗𝞛𝞔𝞤𝞢𝞖𝞢 απλών και ηλεκτρικών ποδηλάτων.
• Στο εσωτερικό της περιοχής μελέτης, οι διάδρομοι κίνησης θα είναι διαστρωμένοι με σταθεροποιημένο χωμάτινο δάπεδο.
• Στην εν λόγω περιοχή θα τοποθετηθούν 𝜥𝜜𝜣𝜤𝜮𝜯𝜤𝜥𝜜 (παγκάκια) και κατάλληλος λοιπός αστικός εξοπλισμός.
• 𝜥𝜰𝜦𝜤𝜥𝜠𝜤𝜪 𝜧𝜠 𝜜𝜰𝜦𝜠𝜤𝜪 𝜲𝜴𝜬𝜪 καλυμμένο με στέγαστρα (με πέργκολες), για την παραμονή των συνοδών των μικρών παιδιών. Ο αύλιος χώρος του κυλικείου θα είναι επιστρωμένος κατά τμήματα με κυβόλιθους (ψυχρά υλικά).
• Αποξήλωση των υφιστάμενων πλακών πεζοδρομίων και αντικατάσταση με νέες, μπροστά από το κτίριο του ΟΣΕ.
•𝞛𝞞𝞤𝞢𝞔𝞘𝞞 𝞣𝞠𝞐𝞘𝞜𝞞𝞤με τρία βαγόνια και μία ατμάμαξα του 1895, που παραχωρείται για το σκοπό αυτό από τον ΟΣΕ, σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο και φωτιζόμενο το βράδυ, δυνητικά επισκέψιμο από νηπιαγωγεία, σχολεία, συλλόγους κλπ.
• 𝞔𝞜𝞘𝞢𝞦𝞤𝞢𝞖 𝞣𝞞𝞤 𝞟𝞠𝞐𝞢𝞘𝞜𝞞𝞤 (ψηλή φύτευση, θάμνοι, χλοοτάπητες κλπ) και χρήση του στο σχεδιασμό του χώρου. Τέλος, το στοιχείο της βλάστησης χρησιμοποιείται έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες μικροκλιματικές και αισθητικές προϋποθέσεις για ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον.
• 𝞐𝞜𝞣𝞘𝞙𝞐𝞣𝞐𝞢𝞣𝞐𝞢𝞖 𝞘𝞢𝞣𝞨𝞜 𝞙𝞐𝞘 𝞥𝞨𝞣𝞘𝞢𝞣𝞘𝞙𝞨𝞜 𝞢𝞨𝞛𝞐𝞣𝞨𝞜 με νέα (χαμηλής κατανάλωσης και σύγχρονης τεχνολογίας led), για την ανάδειξη του χώρου και την ασφαλή παραμονή του σε αυτόν.
• 𝞐𝞜𝞐𝞟𝞚𝞐𝞢𝞖 𝞣𝞖𝞢 𝞢𝞖𝞛𝞔𝞠𝞘𝞜𝞖𝞢 𝞐𝞟𝞞𝞑𝞐𝞗𝞠𝞐𝞢 (τσιμεντένιας ράμπας) και μετατροπή της σε υπαίθριο εκθεσιακό χώρο (εικαστικά κ.α.) για συλλόγους, φορείς, ιδιώτες κλπ.
• Όλη η διαδρομή της περιοχής δίπλα στην Λ. Αθηνών θα φυτευτεί με χαμηλού ύψους καλαίσθητους θάμνους (που δεν θα κρύβουν την οπτική προς την θάλασσα) και θα κατασκευαστούν τρείς (3) ράμπες πρόσβασης για ΑΜΕΑ (+1 επιπλέον ράμπα εισόδου από την οδό Δημοκρατίας), καθώς επίσης θα τοποθετηθεί καλαίσθητο κιγκλίδωμα οριοθέτησης (αποτροπής εισόδου ή στάθμευσης οχημάτων κλπ) και προπαντός ασφαλείας για τα παιδιά και γενικά τους περιπατητές), καθ΄ όλη την διαδρομή της Λ. Αθηνών.
•𝞛𝞘𝞙𝞠𝞐 𝞣𝞔𝞦𝞜𝞘𝞙𝞐 𝞐𝞜𝞣𝞘𝞟𝞚𝞤𝞛𝞛𝞤𝞠𝞘𝞙𝞐 𝞔𝞠𝞒𝞐 για την απορροή των όμβριων υδάτων.
 

Leave a Comment