Αριθμός Πρακτικού 16
Της Οικονομικής Επιτρoπής τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv
Της 13-06-2017
Η Οικονομική Επιτρoπή τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv, πoυ απoτελείται από τoυς κ.κ.: 1)Αλέξανδρο Μ. Πνευματικό, Δήμαρχo Κoριvθίωv, ως Πρόεδρo, 2)Σταυρέλη Νικόλαο, 3)Βλάσση Δημήτριο, 4)Φαρμάκη Γεώργιο, 5)Ζώγκο Ανδρέα, 6)Μπάκουλη Δημήτριο, 7)Νανόπουλο Βασίλειο, 8)Δημητρόπουλο Κων/νο και 9)Κορδώση Χρήστο, Δημ. Συμβoύλoυς, ως μέλη, συvεδρίασε σήμερα τηv 13η Ιουνίου 2017, ημέρα της εβδoμάδας Τρίτη και ώρα 10:00 σε τακτική συvεδρίαση και ύστερα από τηv υπ’ αριθμ. 25622/09-06-2017 πρόσκληση τoυ Πρoέδρoυ της, πoυ κoιvoπoιήθηκε vόμιμα και εμπρόθεσμα σε κάθε έvα από τα μέλη της, για vα συζητήσει και vα πάρει απoφάσεις για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Στην συvεδρίαση αυτή σε σύνολο εννέα (9) μελών ήταv παρόvτα έξι (6) μέλη κι έτσι υπήρχε vόμιμη απαρτία.
Π α ρ ό ν τ ε ς
1)Πνευματικός Αλέξανδρος, Πρόεδρoς, 2)Σταυρέλης Νικ., 3)Βλάσσης Δημ., 4)Φαρμάκης Γεωργ., 5)Ζώγκος Ανδ., 6)Μπάκουλης Δημ..
Α π ό ν τ ε ς
1)Νανόπουλος Βασ., 2)Κορδώσης Χρ., 3) Δημητρόπουλος Κων..
Ο Πρόεδρος, αφού διαπίστωσε απαρτία, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.
ΑΠΟΦΑΣΗ 203η: Ο Πρόεδρος εισηγούμενος το 1ο θέμα της ημερήσιας διάταξης «Έγκριση δαπανών και διάθεση πιστώσεων από τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017», λέει στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής ότι σύμφωνα με το σημείο (δ) της παραγράφου 1 του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010, η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει, μεταξύ άλλων, για την διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού. Επίσης, από 01-01-2017 εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΠΔ 80/2016 (Α΄145) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες», το οποίο ορίζει ότι ο χρόνος έκδοσης της Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης τοποθετείται μετά την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης πραγματοποίησης της σχετικής Δαπάνης από το αρμόδιο όργανο του φορέα.
Στην συνέχεια ο Πρόεδρος θέτει υπόψη της Οικονομικής Επιτροπής την σχετική εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, η οποία έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ : Έγκριση Δαπανών από τον προϋπολογισμό του Δήμου, οικονομικού έτους 2017.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 “Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων” [ΦΕΚ 114/Α] & το αρθ. 72 παρ 1δ του Ν. 3852/10, η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΣ 53/1985 η ψήφιση του προϋπολογισμού δεν έχει την έννοια ότι μετά τον έλεγχο του από το ΓΓ της Περιφέρειας (πλέον Αποκεντρωμένης Διοίκησης) οι πιστώσεις που έχουν γραφεί σ’ αυτόν μπορούν να διατεθούν χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ή της Δημαρχιακής (πλέον Οικονομικής) Επιτροπής. Και τούτο γιατί με τη ψήφιση του προϋπολογισμού, δεν αποφασίζεται η διάθεση των πιστώσεων αλλά καθορίζεται το πρόγραμμα μέσα στο οποίο θα κινηθεί η διαχείριση των οικονομικών του Δήμου, θα γίνει ο συντονισμός της οικονομικής δραστηριότητας των δημοτικών υπηρεσιών και θα παρεμποδισθεί η άσκοπη και αδικαιολόγητη αύξηση των δαπανών. Άλλωστε, η αναγραφή μιας δαπάνης στον προϋπολογισμό δεν δημιουργεί και υποχρέωση για ανάλωσή της αφού εξαρτάται από τη ροή των εσόδων στο δημοτικό ταμείο.
Επίσης για τους λοιπούς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης η έκδοση της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης διενεργείται σε συνέχεια της απόφασης έγκρισης πραγματοποίησης της σχετικής δαπάνης από το αρμόδιο όργανο του φορέα (παρ. 2 άρθρο 2 του ΠΔ 80/2016). Συγκεκριμένα εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΠΔ 80/2016 (Α΄145) “Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες” που εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση των διατάξεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 68 του Ν.4270/2014 “Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85ΕΕ)-δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις” (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 23 του άρθρου 10 του Ν.4337/2015 (Α’ 129). Ειδικότερα προβλέπεται ιδιαίτερος τρόπος ανάληψης υποχρέωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών.
Έχοντας υπόψη α) τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017, που ψηφίστηκε με την υπ΄ αριθ. 27/481/27-12-2016 [σε ορθή επανάληψη] απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ. 31888/13-02-2017 απόφαση του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτ. Ελλάδας & Ιονίου [ΑΔΑ: ΩΨ2ΛΟΡ1Φ-0ΩΣ] β) την υπ’ αριθμό 4/65/01-03-2017 [ΑΔΑ: 7Φ89ΩΛ7-83Ω] απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα “Τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος και του Δημοτικού Προϋπολογισμού έτους 2017” & τις υπ΄ αριθμό 4/66/2017, 6/109/2017, 7/131/2017 Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου γ)τις ανωτέρω σχετικές διατάξεις παρακαλώ για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας να προβούμε στην έγκριση σχετικών δαπανών που αναγράφονται σ’ αυτόν.
Ειδικότερα προτείνεται η έγκριση των δαπανών και ψήφιση των παρακάτω πιστώσεων του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2017 :
ΚΩΔΙΚΟΣ | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΠΟΣΟ | |||
0 | 6331.0002 | ΤΕΛΗ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΜΕ) | 7.000,00 | ||
30 | 7111.0003 | ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΗΣ ΛΟΓΩ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ ΑΡ. ΚΤ. 0613008 ΣΤΟ Κ.Χ. 852 ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ”ΜΠΑΘΑΡΙΣΤΡΑ -ΔΕΛΤΑ” ,ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ ,ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡ. 82/2016 ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ. | 8.483,40 | ||
30 | 7111.0003 | ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΗ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡ. 82/2016 ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΗΣ, ΛΟΓΩ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ ΑΡ. ΚΤ. 0613008 ΣΤΟ Κ.Χ. 852 ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ,ΠΕΡΙΟΧΗΣ ”ΜΠΑΘΑΡΙΣΤΡΑ -ΔΕΛΤΑ” ,ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ. | 612,08 | ||
30 | 7111.0003 | ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕΤΗΝ ΑΡ. 9/2014 ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΟΝΟΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΗΣ ,ΛΟΓΩ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ ΑΡ. ΚΤ. 0613008 ΣΤΟ Κ.Χ. 852 ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ,ΠΕΡΙΟΧΗΣ ”ΜΠΑΘΑΡΙΣΤΡΑ -ΔΕΛΤΑ” ,ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ. | 500,00 | ||
20 | 6414 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ | 24.790,08 | ||
20 | 6721.0001 | Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) άρθρο 104 παρ. 4 του ν.3852/2010 | 14.528,21 | ||
00
| 8242.0014 | Κράτηση 0,06% επί όλων των συμβάσεων που υπάγονται στο ν. 4412/2016 (υπέρ Α.Ε.Π.Π) | 7.000,00 | ||
20 | 6671.0001 | ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙΟΥ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΥ (ΕΤΟΥΣ 2017) | 3.447,20 | ||
| 15 | 6235.0001 | ΜΙΣΘΩΣΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΗΣ ΚΕΡΚΙΔΑΣ | 13640 | |
Η Οικονομική Επιτροπή μετά από διαλογική συζήτηση και έχοντας υπόψη την ανωτέρω εισήγηση του Προέδρου, την εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, τον προϋπολογισμό του Δήμου οικονομικού έτους 2017, που ψηφίστηκε με την υπ’ αριθμ. 27/481/27-12-2016 (ορθή επαναλ.) απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και νομιμοποιήθηκε με την αριθμ. 31888/13-02-2017 απόφαση Γ.Γ.Α.Δ.Π.Δ.Ε. & Ι., τις διατάξεις του Π.Δ. 80/2016, τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010 και κάθε άλλη ισχύουσα σχετική διάταξη,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ
Εγκρίνει την πραγματοποίηση δαπανών και διάθεση πιστώσεων από τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017, όπως ακριβώς και αναλυτικά αυτές αναφέρονται στο ιστορικό της παρούσης.
Αφoύ έγιvε η σύvταξη τoυ αvωτέρω πρακτικoύ υπoγράφεται όπως o Νόμoς oρίζει.
Η αvωτέρω απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 16/203/2017.-