Αριθμός Πρακτικού 35
Της Οικονομικής Επιτρoπής τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv
Της 18-12-2017
Η Οικονομική Επιτρoπή τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv, πoυ απoτελείται από τoυς κ.κ.: 1)Αλέξανδρο Μ. Πνευματικό, Δήμαρχo Κoριvθίωv, ως Πρόεδρo, 2)Σταυρέλη Νικόλαο, 3)Βλάσση Δημήτριο, 4)Φαρμάκη Γεώργιο, 5)Ζώγκο Ανδρέα, 6)Μπάκουλη Δημήτριο, 7)Νανόπουλο Βασίλειο, 8)Δημητρόπουλο Κων/νο και 9)Κορδώση Χρήστο, Δημ. Συμβoύλoυς, ως μέλη, συvεδρίασε σήμερα τηv 18η Δεκεμβρίου 2017, ημέρα της εβδoμάδας Δευτέρα και ώρα 09:00 σε τακτική συvεδρίαση και ύστερα από τηv υπ’ αριθμ. 58997/14-12-2017 πρόσκληση τoυ Πρoέδρoυ της, πoυ κoιvoπoιήθηκε vόμιμα και εμπρόθεσμα σε κάθε έvα από τα μέλη της, για vα συζητήσει και vα πάρει απoφάσεις για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Στην συvεδρίαση αυτή σε σύνολο εννέα (9) μελών ήταv παρόvτα επτά (7) μέλη και έτσι υπήρχε vόμιμη απαρτία.
Π α ρ ό ν τ ε ς
1)Πνευματικός Αλέξανδρος, Πρόεδρoς, 2), Βλάσσης Δημ., 3) Μπάκουλης Δημ., 4)Καμπούρης Χαρ. (αναπληρώνει το τακτικό μέλος Φαρμάκης Γεωργ.), 5)Σταυρέλης Νικ. (αποχώρησε μετά το πέρας της συζήτησης του 5ου θέματος ημερήσιας διάταξης), 6)Ζώγκος Ανδρ., 7)Νανόπουλος Βασ..
Α π ό ν τ ε ς
1)Κορδώσης Χρ., 2)Δημητρόπουλος Κων..
Ο Πρόεδρος, αφού διαπίστωσε απαρτία, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.
ΑΠΟΦΑΣΗ 504η: Ο Πρόεδρος εισηγούμενος το 2ο θέμα της ημερήσιας διάταξης «Έγκριση δαπανών και διάθεση πιστώσεων από τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017», λέει στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής ότι σύμφωνα με το σημείο (δ) της παραγράφου 1 του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010, η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει, μεταξύ άλλων, για την διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού. Επίσης, από 01-01-2017 εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΠΔ 80/2016 (Α΄145) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες», το οποίο ορίζει ότι ο χρόνος έκδοσης της Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης τοποθετείται μετά την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης πραγματοποίησης της σχετικής Δαπάνης από το αρμόδιο όργανο του φορέα.
Στην συνέχεια ο Πρόεδρος θέτει υπ’ όψιν της Οικονομικής Επιτροπής την σχετική εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, η οποία έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ : Έγκριση Δαπανών από τον προϋπολογισμό του Δήμου, οικονομικού έτους 2017.
Α΄ ΜΕΡΟΣ
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 “Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων” [ΦΕΚ 114/Α] & το αρθ. 72 παρ 1δ του Ν. 3852/10, η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΣ 53/1985 η ψήφιση του προϋπολογισμού δεν έχει την έννοια ότι μετά τον έλεγχο του από το ΓΓ της Περιφέρειας (πλέον Αποκεντρωμένης Διοίκησης) οι πιστώσεις που έχουν γραφεί σ’ αυτόν μπορούν να διατεθούν χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ή της Δημαρχιακής (πλέον Οικονομικής) Επιτροπής. Και τούτο γιατί με τη ψήφιση του προϋπολογισμού, δεν αποφασίζεται η διάθεση των πιστώσεων αλλά καθορίζεται το πρόγραμμα μέσα στο οποίο θα κινηθεί η διαχείριση των οικονομικών του Δήμου, θα γίνει ο συντονισμός της οικονομικής δραστηριότητας των δημοτικών υπηρεσιών και θα παρεμποδισθεί η άσκοπη και αδικαιολόγητη αύξηση των δαπανών. Άλλωστε, η αναγραφή μιας δαπάνης στον προϋπολογισμό δεν δημιουργεί και υποχρέωση για ανάλωσή της αφού εξαρτάται από τη ροή των εσόδων στο δημοτικό ταμείο.
Επίσης για τους λοιπούς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης η έκδοση της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης διενεργείται σε συνέχεια της απόφασης έγκρισης πραγματοποίησης της σχετικής δαπάνης από το αρμόδιο όργανο του φορέα (παρ. 2 άρθρο 2 του ΠΔ 80/2016). Συγκεκριμένα εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΠΔ 80/2016 (Α΄145) “Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες” που εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση των διατάξεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 68 του Ν.4270/2014 “Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85ΕΕ)-δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις” (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 23 του άρθρου 10 του Ν.4337/2015 (Α’ 129). Ειδικότερα προβλέπεται ιδιαίτερος τρόπος ανάληψης υποχρέωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών.
Έχοντας υπόψη α) τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017, που ψηφίστηκε με την υπ΄ αριθ. 27/481/27-12-2016 [σε ορθή επανάληψη] απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ. 31888/13-02-2017 απόφαση του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτ. Ελλάδας & Ιονίου [ΑΔΑ: ΩΨ2ΛΟΡ1Φ-0ΩΣ] β) την υπ’ αριθμό 4/65/01-03-2017 [ΑΔΑ: 7Φ89ΩΛ7-83Ω] απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα “Τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος και του Δημοτικού Προϋπολογισμού έτους 2017” & τις υπ΄ αριθμό 4/66/2017, 6/109/2017, 7/131/2017, 9/163/2017, 9/164/2017, 10/183/2017, 10/184/2017, 11/196/2017, 13/241/2017, 14/267/2017, 15/298/2017, 16/315/2017, 17/363/2017, 18/400/2017 Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου γ)τις ανωτέρω σχετικές διατάξεις παρακαλώ για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας να προβούμε στην έγκριση σχετικών δαπανών που αναγράφονται σ’ αυτόν.
Ειδικότερα προτείνεται η έγκριση των δαπανών και ψήφιση των παρακάτω πιστώσεων του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2017 :
ΚΩΔΙΚΟΣ | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΠΟΣΟ | |
64 | 7333.0003 | Εργασίες συντήρησης της Ε.Ο Ισθμού-Επιδαύρου, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Κορινθίων | 350.000,00 |
00 | 6053.0001 | ΙΚΑ-ΤΕΑΜ Εργοδότη υπαλλήλων ειδικών θέσεων (6 άτομα) | 2.500,00 |
00
| 6452.0001 | Συνδρομές Internet | 124,00 |
10 | 8111.0002 | Αμοιβές και έξοδα προσωπικού Καλλικρατικού Δήμου Κορινθίων | 1.930,79 |
15 | 8111.0002 | Αμοιβές και έξοδα προσωπικού Καλλικρατικού Δήμου Κορινθίων | 39.084,16 |
20 | 8111.0002 | Αμοιβές και έξοδα προσωπικού Καλλικρατικού Δήμου Κορινθίων | 175.654,16 |
30 | 8111.0002 | Αμοιβές και έξοδα προσωπικού Καλλικρατικού Δήμου Κορινθίων | 21.104,78 |
35 | 8111.0002 | Αμοιβές και έξοδα προσωπικού Καλλικρατικού Δήμου Κορινθίων | 22.394,32 |
45 | 8111.0002 | Αμοιβές και έξοδα προσωπικού Καλλικρατικού Δήμου Κορινθίων | 9.791,41 |
00
| 6451.0001 | Συνδρομές σε εφημερίδες και περιοδικά και ηλεκτρονικά μέσα | 93,28 |
10 | 6691.0001 | Προμήθεια ειδών σημαιοστολισμού και φωταγωγήσεων | 6.193,80 |
30 | 6265.0001 | Συντήρηση και επισκευή επίπλων και λοιπού εξοπλισμού σκευών και λοιπού εξοπλισμού | 1.240,00
|
10 | 6265.0001 | Συντήρηση και επισκευή επίπλων και λοιπού εξοπλισμού σκευών και λοιπού εξοπλισμού | 390,23 |
00
| 6117.0003 | Αμοιβή γιατρού εργασίας για την υγιεινή του προσωπικού του Δήμου | 5.100,00 |
Β΄ ΜΕΡΟΣ
ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΟΛΥΕΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ (Ν. 4270/14, Ν. 4337/15,Π.Δ 80/2016, ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2/100018/0026).
Για την ανάληψη υποχρεώσεων από τους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης που προβλέπεται να βαρύνουν είτε τμηματικά είτε εξ ολοκλήρου τα επόμενα έτη του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων και υπερβαίνουν ετησίως το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ σωρευτικά ανά Κ.Α.Ε. κάθε ειδικού φορέα του τακτικού προϋπολογισμού, απαιτείται προηγούμενη απόφαση έγκρισης του Υπουργού Οικονομικών.
Για τους λοιπούς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης απαιτείται απόφαση έγκρισης του εποπτεύοντος Υπουργού, εφόσον η αναλαμβανόμενη υποχρέωση υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. (παρ 1 άρθρο 67 ν. 4270/2014, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 22 του άρθρου 10 του Ν. 4337/15) .
Για την ανάληψη υποχρεώσεων που προβλέπεται να βαρύνουν είτε τμηματικά είτε εξ ολοκλήρου τα επόμενα έτη του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και δεν υπερβαίνουν τα ποσά της προηγούμενης παραγράφου, η έγκριση παρέχεται με απόφαση του αρμόδιου διατάκτη. (παρ 2 άρθρο 67 ν. 4270/2014, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 22 του άρθρου 10 του Ν. 4337/15)
Ειδικά για τους Ο.Τ.Α. πρώτου και δευτέρου βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών που συμπεριλαμβάνονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, η έγκριση παρέχεται με την απόφαση του από το νόμο οριζόμενου αρμόδιου οργάνου τους, με την οποία αναλαμβάνεται έκαστη υποχρέωση τέτοιου είδους. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου κοινοποιείται στην οικεία Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους που αφορά η σχετική δαπάνη. (παρ 3 άρθρο 67 ν. 4270/2014, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 22 του άρθρου 10 του Ν. 4337/15)Η προβλεπόμενη στις ανωτέρω παραγράφους απόφαση έγκρισης παρέχεται αφού ο εκάστοτε αρμόδιος προϊστάμενος οικονομικών υπηρεσιών ελέγξει και βεβαιώσει ότι δεν γίνεται υπέρβαση των δεσμευτικών ορίων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής. (παρ 4 άρθρο 67 ν. 4270/2014, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 22 του άρθρου 10 του Ν. 4337/15).
Με βάση τα παραπάνω προτείνεται η έγκριση και ψήφιση των πιστώσεων σε βάρος των Κ.Α.Ε.-Εξόδων του προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους 2017 ως κάτωθι:
Ο Δήμος μας, πρέπει να προβεί στην δαπάνη παροχής υπηρεσιών γιατρού εργασίας για τα έτη 2017 & 2018 συνολικού ποσού 6.950,00 €, η οποία εκτείνεται σε περισσότερα του ενός έτη και συγκεκριμένα σε δύο έτη. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δαπάνης ανέρχεται σε 6.950,00 €, ενώ το ποσό που αφορά το μέρος υλοποίησης της δαπάνης του τρέχοντος έτους 2017, ανέρχεται σε 5.100,00€.
Κ.Α.Ε | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΔΑΠΑΝΗ ΕΤΟΥΣ 2017 | ΔΑΠΑΝΗ ΕΤΟΥΣ 2018 |
00/6117.0003 | Αμοιβή γιατρού εργασίας για την υγιεινή του προσωπικού του Δήμου | 5.100,00 € | 1.850,00 € |
| ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ | 5.100,00 € | 1.850,00 € |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΑΝΑ ΕΤΟΣ (2017 & 2018) | 5.100,00 € | 1.850,00 € |
Η Οικονομική Επιτροπή μετά από διαλογική συζήτηση και έχοντας υπ’όψιν την ανωτέρω εισήγηση του Προέδρου, την εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, τον προϋπολογισμό του Δήμου οικονομικού έτους 2017, που ψηφίστηκε με την σε ορθή επανάληψη υπ’ αριθμ. 27/481/27-12-2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και νομιμοποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 31888/13-02-2017 απόφαση Γ.Γ.Α.Δ.Π.Δ.Ε. & Ι., τις διατάξεις του Π.Δ. 80/2016, τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010 και κάθε άλλη ισχύουσα σχετική νομοθετική διάταξη,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ
Α. Για το Μέρος Α΄: Εγκρίνει την πραγματοποίηση δαπανών και διάθεση πιστώσεων από τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017, όπως ακριβώς και αναλυτικά αυτές αναφέρονται στο Μέρος Α’ της ως άνω εισήγησης.
Για το Μέρος Β΄: Εγκρίνει την πραγματοποίηση δαπανών και διάθεση πιστώσεων από τον προϋπολογισμό του Δήμου Κορινθίων οικονομικού έτους 2017, όπως ακριβώς και αναλυτικά αυτές αναφέρονται στην αντίστοιχη στήλη με τίτλο “Δαπάνη Έτους 2017” του πίνακα στο Μέρος Β΄στο ιστορικό της παρούσης.
Β. Για το Μέρος Β΄: Δεσμεύεται για την εγγραφή στον δημοτικό προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2018 των πιστώσεων, που ακριβώς και αναλυτικά αναφέρονται στην αντίστοιχη στήλη με τίτλο “Δαπάνη έτους 2018” του πίνακα στο Μέρος Β΄ στο ιστορικό της παρούσης.
Αφoύ έγιvε η σύvταξη τoυ αvωτέρω πρακτικoύ υπoγράφεται όπως o Νόμoς oρίζει.
Η αvωτέρω απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 35/504/2017.-