28 Νοέ / 2024

Ο Δήμος Κορινθίων ξανασχεδιάζει τις αυλές των σχολείων ΜΑΖΙ με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς

Στον Δήμο Κορινθίων θέλουμε τα παιδιά μας να περνάνε σε ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον, κατά τον χρόνο που βρίσκονται στο σχολείο τους. Έναν χώρο κατάλληλο για παιχνίδι, άθληση και ψυχαγωγία, που θα αναπτύσσει τις κοινωνικές τους δεξιότητες. 

 

Για τον λόγο αυτό, πριν από λίγο καιρό, ξεκινήσαμε μία διαδικασία επικοινωνίας ανάμεσα στον Δήμο και τις κοινωνικές ομάδες που συνθέτουν την εκπαιδευτική κοινότητα, δηλαδή μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Σκοπός μας ήταν να συλλέξουμε όλες τις προτάσεις και τις ιδέες που θα μπορούσαν να καταθέσουν και στη συνέχεια να τις εφαρμόσουμε, μέσα από ένα συνολικό σχέδιο αναπλάσεων, που θα αναβαθμίσει και θα κάνει λειτουργικές τις σχολικές αυλές.

Σήμερα η Προγραμματική Σύμβαση ανάμεσα στον «ΔΗΜΟΠΡΑΚΤΟΣ ΑΕ» ΑΟ ΤΑ και τον Δήμο Κορινθίων, ως αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, είναι γεγονός.

 

Πάμε, όμως, να δούμε τι κάναμε:

 

  1. Η πρώτη φάση αφιερώθηκε στο να αναλύσουμε την υφιστάμενη κατάσταση των αύλειων χώρων. Έτσι, αξιολογήσαμε τα προαύλια σε 73 σχολεία:
  • 31 Νηπιαγωγεία
  • 25 Δημοτικά
  • 10 Γυμνάσια
  • 7 Λύκεια

 

Αυτή η αξιολόγηση περιελάμβανε την καταγραφή, την μέτρηση των δεικτών ποιότητας, την αξιολόγηση και τον έλεγχο προβλημάτων και αναγκών, αναφορικά με τους αύλειους χώρους κάθε σχολείου, σε σχέση με:

–        τη δυναμικότητα των μαθητών
–        το εμβαδό της αυλής 
–        την αναλογία τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή

 

  1. Στην επόμενη φάση δημιουργήσαμε Εργαστήρια Συμμετοχικού σχεδιασμού σε 4 πιλοτικά σχολεία. Σε αυτό το στάδιο συζητήσαμε με την εκπαιδευτική κοινότητα κάθε σχολείου και σχεδιάσαμε μαζί της τις αυλές των σχολείων. Οι μαθητές ανέφεραν τις δραστηριότητες, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό που θα επιθυμούσαν να περιλαμβάνει η αυλή του σχολείου τους. Επιπλέον, έδωσαν ένα χαρακτηρισμό για την αυλή, προσδιορίζοντας με μία λέξη πώς την φαντάζονται στο μέλλον. Την ίδια στιγμή πήραν μολύβι και χαρτί και αποτύπωσαν τις σκέψεις τους.

 

  1. Τα παραπάνω μας οδήγησαν στην τελική φάση του σχεδιασμού που ήταν η δημιουργία του πρότυπου «Οδηγού» για τον ανασχεδιασμό των αύλειων χώρων. Αυτός ο σχεδιασμό έγινε με:

–        Κριτήρια και Αρχές σχεδιασμού
–        Παρουσίαση Καλών Πρακτικών
–        Παρουσίαση σχεδιαστικών εργαλείων
–        Μεταφορά εμπειρίας από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις
–        Εφαρμογή του «Οδηγού»  και των εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού από τα 4 σχολεία-πιλότους, με παρεμβάσεις στους αύλειους χώρους τους και ως εξής:

  1. Χώρος αυλισμού-συγκεντρώσεων
  2. Χώρος ανάπαυσης
  3. Χώρος παιχνιδιών
  4. Χώρος πρασίνου
  5. Χώρος εκδηλώσεων

 

Ο παραπάνω «Οδηγός» θα εφαρμοστεί στο σύνολο σχεδόν των σχολείων του Δήμου Κορινθίων, με σταδιακό ανασχεδιασμό των αύλειων χώρων τους, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολείου. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέα «τοπία» σε κάθε σχολείο, τέτοια που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των αισθήσεων, της κοινωνικότητας και των αντιληπτικών δεξιοτήτων των μαθητών.

 

Το επόμενο χρονικό διάστημα ο Δήμος Κορινθίων θα καταθέσει προτάσεις και αιτήματα χρηματοδοτήσεων στα Χρηματοδοτικά Προγράμματα που θα «ανοίξουν» για τον ανασχεδιασμό και την ανακατασκευή αύλειων χώρων σχολείων, στηριζόμενος στις αρχές σχεδιασμού και στις κατευθύνσεις του «Οδηγού» που έχει πλέον στη διάθεσή του. Παράλληλα, θα πραγματοποιήσει παρεμβάσεις σε αύλειους χώρους σχολείων και με δικούς του πόρους, αλλάζοντας προς το καλύτερο την εικόνα και τη χρήση τους.